Σεμινάριο Αρμονίας (01.04.2017)

Σεμινάριο Αρμονίας

Ένα "παιχνίδι" πολλών χρόνων

Η γνώση ξεκινά με 2 κλειδιά.
Ένα παιχνίδι πολλών χρόνων.
Δεν παίζω με τη σύζευξη διαρκείας.

διδάσκει η Βασιλική Φιλιππαίου

1 Απριλίου 2017, ώρα 11.00-14.30

 

 Αρμονία (Harmony) είναι η συνήχηση φθόγγων, η οποία δίνει αυτό που είναι γνωστό ως κάθετη μουσική γραφή, σε αντίθεση με την οριζόντια (Αντίστιξη).

Αυτή η κάθετη συνδυαστική συνήχηση φθόγγων μας δίνει τις συγχορδίες. Οι συγχορδίες αυτές συνδέονται μεταξύ τους, κρίνοντας την καταλληλότητα ενός συνδυασμού τόσο με τις πριν όσο και με τις μετά αυτού συγχορδίες ...


Απευθύνεται σε μαθητές από το πρώτο έτος σπουδών.

Οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει να έχουν μαζί τους πεντάγραμμο, μολύβι και γόμα.

 

Για περισσότερες πληροφορίες στη Γραμματεία του Ωδείου, Ρήγα Φερραίου 7

και στο τηλέφωνο 2610-277740.

 

Βασιλική Φιλιππαίου
Η Βασιλική Φιλιππαίου γεννήθηκε στην Πάτρα. Άρχισε μαθήματα πιάνου και βασικών θεωρητικών στη Φιλαρμονική Εταιρία Ωδείο Πατρών. Αργότερα στο ίδιο Ωδείο και στην Τάξη του Μουσουργού Κωνσταντίνου Κυδωνιάτη συνέχισε τις σπουδές της αποκτώντας τα πτυχία Ωδικής, Αρμονίας, Αντίστιξης και Φούγκας.

Μελέτησε Ενορχήστρωση με τον Άλκη Μπαλτά και απόκτησε το Δίπλωμα Σύνθεσης με τον καθηγητή Θόδωρο Αντωνίου. Έχει συμμετάσχει σε Σεμινάρια-Συνέδρια σχετικά με θέματα που αφορούν τη Μουσική τόσο από την πλευρά της σύνθεσης-ανάλυσης, όσο και της ερμηνείας. Έχει επιμορφωθεί στην διδακτική των Μουσικών Παιδαγωγικών Συστημάτων και έχει λάβει μέρος σε Συμπόσια Σύγχρονης Μουσικής. Δίδαξε στη Μέση Εκπαίδευση από το 1981 έως και το 2005.

Εκτός από τη διδασκαλία και τη σύνθεση ασχολείται με τη μελέτη και την ανάλυση μουσικών μορφών. Χαρακτηριστικά αναφέρονται οι μελέτες: "Μερική προσέγγιση στο έργο του G. Crumb", "Η Πτώση στα Choral του J.S. Bach", "Η αναλυτική πλευρά των Παραλλαγών Goldberg", "Σημειώσεις πάνω στις Βασικές Αρχές της  Αρμονίας", καθώς επίσης αναφορές στο έργο του Κων. Κυδωνιάτη και του Γεωργίου Καζάσογλου. Ορισμένα από αυτά έχουν παρουσιαστεί σε ανάλογες εκδηλώσεις.

Το συνθετικό της έργο περιλαμβάνει έργα για σόλο όργανα, για μικρά οργανικά ή φωνητικά σύνολα, για ορχήστρα, για φωνή και ορχήστρα ή οργανική συνοδεία. Η μουσική της γραφή βασίζεται στην εσωτερική αναζήτηση και στο στοχασμό, χρησιμοποιώντας πολυρρυθμία, ατονικότητα και γενικά σύγχρονες τεχνικές που συνδυάζονται αβίαστα με τους τρόπους της ελληνικής μουσικής.

Διδάσκει Ανώτερα Θεωρητικά στη Φιλαρμονική Εταιρία Ωδείο Πατρών και ως Διευθύντρια του ίδιου Ωδείου (από το 1997) έχει δημιουργήσει δύο θεσμικούς κύκλους, το "PODIUM Νέων Καλλιτεχνών" και το "Μουσικό Μάϊο", διοργανώνοντας παράλληλα συναυλίες, σεμινάρια και ημερίδες, με θέματα που αφορούν τη μουσική, έχοντας και η ίδια ενεργό συμμετοχή. Είναι μέλος της Ένωσης Ελλήνων Μουσουργών.

Φιλαρμονική Εταιρεία Ωδείο Πατρών
Free Joomla! templates by Engine Templates