Σεμινάριο πιάνου με τον Ευάγγελο Σαραφιανό (16-17.10.2010)

Σεμινάριο Πιάνου

με τον Ευάγγελο Σαραφιανό

"Διαχείριση της Ενέργειας στην Τεχνική του Πιάνου"

Το Σεμινάριο θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 16 και την Κυριακή 17 Οκτωβρίου 2010

 

Στο Σεμινάριο αυτό θα γίνει προσέγγιση συγκεκριμένων τεχνικών και ερμηνευτικών προβλημάτων που απασχολούν τους συμμετέχοντες. Φωτίζοντας με οδηγό τον ήχο τις ανατομικές και φυσιολογικές βάσεις που ενέχονται στην παραγωγή του, θα εξερευνήσουμε στο σημείο συνάντησης τους τις πολύπλοκες ψυχολογικές και γνωστικές συσχετίσεις που οδηγούν από την εκτέλεση στην ερμηνεία.

Το πρώτο γνωστικό εργαλείο στην ερμηνευτική προσέγγιση είναι η εξέταση του κειμένου, που πέρα από το μουσικολογικό ενδιαφέρον που μπορεί να παρουσιάζει, δομεί την ιδέα μας για τον τελικό στόχο, μορφοποιεί και συγκεκριμενοποιεί τις ερμηνευτικές μας προθέσεις.

Το πώς θα φθάσουμε σ’ αυτόν το στόχο, ισοδυναμεί με το πώς θα χρησιμοποιήσουμε το σώμα μας.

Οι γνώσεις της βασικής ανατομικής και φυσιολογίας που εμπλέκονται στην δημιουργία του ήχου εκλεπτύνουν την εκτέλεση και μεγιστοποιούν την αποδοτικότητα στη διαχείριση της ενέργειας.

Η εκτέλεση έχει βρει ανεμπόδιστη το δρόμο της ανοικτό προς την ερμηνεία, όταν τα τεχνικά προβλήματα έχουν απαντηθεί, σώμα και πνεύμα βρίσκονται σε αρμονία, προθέσεις και αποτελέσματα σε σύμπτωση. Η φαντασία και η διάθεση είναι ανεμπόδιστες στη σκηνοθεσία του και την προσωπική διεκδραμάτιση. Χρόνιες βλαβερές τεχνικές συνήθειες και ακατάλληλη σχέση με το όργανο μπορούν να οδηγήσουν από την άλλη στην εμφάνιση νοσηρών καταστάσεων που στην ελαφρύτερη περίπτωση πρόκειται για απλές τενοντίτιδες, ενώ στηχειρότερη οστικές παραμορφώσεις και νευρολογικές αρρώστιες.

Αυτός είναι και ο λόγος που πολλά μεγάλα μουσικά ακαδημαϊκά ινστιτούτα ανά τον κόσμο διαθέτουν φυσιολόγο γιατρό ειδικευμένο στις επαγγελματικές ασθένειες των μουσικών, ενώ παρέχουν πληθώρα σεμιναρίων ειδικευμένων ή εναλλακτικών τεχνικών όπως η τεχνική Αλεξάντερ, κινησιολογία, μέθοδος Φέλντεν-Κρέϊς, κ.ά., με κοινό παρανομαστή τη διερεύνηση των φυσιολογικών ή ψυχολογικών παραμέτρων που υπεισέρχονται στο φαινόμενο της μουσικής.

 

Ευάγγελος Σαραφιανός

Από τις πρώτες του εμφανίσεις (Ελβετία, Ιαπωνία) απέσπασε διθυραμβικές κριτικές και κέρδισε τη διεθνή αναγνώριση. Ακολούθησαν συναυλίες στη Γερμανία, τη Γαλλία, τον Καναδά, την Ελλάδα και την Αίγυπτο, που κατέκτησαν κοινό και κριτικούς. Στα εγκαίνια της Όπερας του Καΐρου, το 1989, ο διεθνής Τύπος χαρακτήρισε την ερμηνεία του της Σονάτας του Liszt, «φως ανώτερο», ενώ κατά τη διάρκεια της πρόσφατης περιοδείας του στην Ιαπωνία το μεγαλύτερο περιοδικό κριτικής της χώρας έγραψε: «μουσική που αιωρείται και μετά την παράσταση».
Σπούδασε στο Ωδείο Αθηνών με τον Γ. Αρβανιτάκη,  απ΄ όπου απεφοίτησε με Δίπλωμα και Α΄ Βραβείο Παμψηφεί και συμπλήρωσε τις σπουδές του με τον Βασ. Δαρακλή. Παράλληλα φοίτησε στην Ιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου Πατρών (1978-1983).
Με υποτροφία του Μουσικού Σωματείου «Τζίνα Μπαχάουερ» συνέχισε στη Μουσική Ακαδημία της Βασιλείας και απεφοίτησε το 1987 με το Ανώτατο Δίπλωμα. Εκεί ήρθε σε επαφή με προσωπικότητες όπως ο Λουτσιάνο Μπέριο, ο Ολιβιέ Μεσσιάν και ο Βιτόλντ Λουτοσλάβσκι. Το 1986 βραβεύτηκε στον πενελβετικό Διαγωνισμό Πιάνου «Winterthur» και έλαβε την υποτροφία του Ιδρύματος «Αλέξανδρος Σ. Ωνάσης». Την περίοδο 1987-1991 ασχολήθηκε με όργανα εποχής (Hammerklavier, Τσέμπαλο, Κλαβίχορδο) στο Ινστιτούτο Μελετών και Έρευνας Παλαιάς Μουσικής της Schola Cantorum Basiliensis και στο Conservatoire της Λωζάννης, απ΄ όπου πήρε Δίπλωμα στο Τσέμπαλο.
Οι δραστηριότητές του περιλαμβάνουν διάφορους καλλιτεχνικούς τομείς: ατομικά ρεσιτάλ και εμφανίσεις ως Σολίστ με Ορχήστρες και Σύνολα Μουσικής Δωματίου στην Ευρώπη, την Ιαπωνία, τον Καναδά και την Αίγυπτο, καθώς και ηχογραφήσεις για την Τηλεόραση και το Ραδιόφωνο (μεταξύ άλλων και ζωντανές μεταδόσεις για τη Radio DRS II της Ελβετίας). Έχει λάβει μέρος σε διεθνή φεστιβάλ στην Ελβετία (“Crans Montana” και Διεθνείς Μουσικές Ημέρες «Μποχουσλάβ Μαρτινού»), καθώς και στην Ιαπωνία.
Το Σεπτέμβριο του 1997, σε περιοδεία στην Ιαπωνία, συμμετείχε στο Φεστιβάλ Πολιτιστικών Δρώμενων «Γιοσίντα Σάνσο» στο Κιότο, όπου του απενεμήθη ο «τιμητικός τίτλος του  αρχιμουσικού». Το 1999 σε μια εκτεταμένη περιοδεία στο Τόκυο, την Οσάκα, το Κιότο και το Κόμπε ερμήνευσε έργα Σοπέν για τα 150 χρόνια από το θάνατο του συνθέτη. Το 2000 έπαιξε στο Τόκυο, υπό την αιγίδα του Δήμου Σιντζούκου της πόλης του Τόκυο, για τα 100 χρόνια Διπλωματικών Σχέσεων Ελλάδας- Ιαπωνίας. Έκτοτε εμφανίζεται κάθε χρόνο στις μεγάλες αίθουσες της Ιαπωνίας δίνοντας παραλλήλως και masterclasses.
Την περίοδο 1996-1998 διετέλεσε Καλλιτεχνικός Διευθυντής των Διεθνών Μουσικών Ημερών «Μποχουσλάβ Μαρτινού» στη Βασιλεία.
Έχει συνεργαστεί με διεθνούς φήμης σολίστ όπως: Ιβάν Μονιγκέττι, Ζαν-Ζακ Καντόροφ, Ράφαελ Όλεγκ και Γκόρνταν Νίκολιτς. Με έδρα τη Βασιλεία διδάσκει στο Konservatorium της Ζυρίχης, θέση που του δόθηκε μετά από Διαγωνισμό, όπου συμμετείχαν περισσότεροι από 100 υποψήφιοι.
Έχει ερμηνεύσει έργα Σοπέν που κυκλοφορούν σε CD από την Ελβετική εταιρεία Cantando. 

 

ΣΕ ΠΟΙΟΥΣ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
Απευθύνεται σε σπουδαστές από τις τάξεις, Κατωτέρα, Μέση, Ανωτέρα, Πτυχιούχους, Διπλωματούχους και σε κάθε ενδιαφερόμενο ακροατή.


ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ
Ενεργά μέλη:   95 ευρώ
Ακροατές:        45 ευρώ


ΒΕΒΑΙΩΣΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ
Οι συμμετέχοντες θα λάβουν μετά το τέλος των μαθημάτων βεβαίωση συμμετοχής από τη Φιλαρμονική Εταιρία Ωδείο Πατρών.

 

Προθεσμία υποβολής δηλώσεων συμμετοχής μέχρι το Σάββατο 25 Σεπτεμβρίου 2010.

 

Το δικαίωμα συμμετοχής κατατίθεται μαζί με την αίτηση συμμετοχής στη Γραμματεία της
Φιλαρμονικής Εταιρίας Ωδείο Πατρών,  Ρήγα Φερραίου 7,  262 23 ΠΑΤΡΑ
και στο τηλ-fax: 2610-277740.

 

Μπορείτε επίσης να την αποστείλετε με e-mail στη διεύθυνση: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

 

Για να κατεβάσετε την αίτηση συμμετοχής πατήστε εδώ

Φιλαρμονική Εταιρεία Ωδείο Πατρών
Free Joomla! templates by Engine Templates